سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی افتخارات و دستاوردهای دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام نگین درخشان آموزش عالی هلند به شمار می رود. این دانشگاه که در قلب کشور هلند قرار دارد دوران طلایی آموزش های عالی هلند را رقم زده است. دانشگاه آمستردام هلند جز دانشگاه های تراز اولی است که دارای فرهنگ غنی بوده و فرصت های بی نظیری را برای رشد و شکوفایی علمی دانشجویان بین المللی فراهم می سازد. دانشگاه آمستردام همچون نگینی است که توجه دانشجویان مشتاق را به خود جلب می کند.
قدم زدن در مسیرهای علمی و دانشگاهی در هلند بدون گذر از دانشگاه آمستردام کامل نخواهد بود. این دانشگاه با قدمتی که به قرن هفدهم میلادی باز می گردد، نه تنها از قدیمی ترین دانشگاه های هلند به شمار می رود بلکه به عنوان بزرگترین دانشگاه این کشور نیز شناخته می شود.
دانشگاه آمستردام هلند با برخورداری از دانشکده های مختلف، اساتید برجسته و فضایی پویا، همواره پذیرای دانشجویان مستعد از سراسر جهان بوده و افتخارات درخشانی را در عرصه علم و پژوهش به ارمغان آورده است. برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با سایت الیت پس همراه باشید.برای آگاهی از هزینه تحصیل در هلند و هزینه زندگی در هلند به سایت الیت پس مراجعه کنید

 

تاریخچه دانشگاه آمستردام هلند

همانطور که گفته شد، دانشگاه آمستردام ریشه در دوران عصر طلایی هلند دارد. در سال 1632 میلادی، مصادف با شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و هنری هلند، دو تن از مقامات شهرداری آمستردام با تاسیس موسسه ای بستر مناسبی را برای آموزش عالی در این شهر فرهنگی فراهم نمودند. این موسسه در طول سالیان متمادی با عناوین مختلفی شناخته شد تا نهایتا در سال 1961 نام رسمی دانشگاه آمستردام را به خود گرفت. برای اطمینان از محدودیت سنی برای تحصیل در هلند به سایت الیت پس مراجعه کنید

پردیس های دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام دارای چندین پردیس مجزا می باشد که هر کدام محیطی پویا و مناسب برای یادگیری را برای دانشجویان در رشته های گوناگون فراهم می آورد. پردیس مرکزی دانشگاه در قلب تپنده شهر آمستردام واقع شده است. ساختمان های تاریخی و معماری باشکوه این پردیس، فضایی الهام بخش را برای دانشجویان رقم زده است.
اما دانشگاه آمستردام هلند تنها به پردیس مرکزی بسنده نکرده و پردیس های اقماری دیگری نیز در اطراف شهر احداث نموده است. هر یک از این پردیس ها بر حوزه های تحصیلی خاصی تمرکز دارند. برای مثال، پردیس علمی آمستردام (Amsterdam Science Park) بستر مناسبی را برای پژوهش و تحصیل در رشته های علوم پایه فراهم آورده است.

دانشگاه آمستردام هلنددانشگاه آمستردام هلند

دانشکده های دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می دهد. از علوم پایه نظیر ریاضی، فیزیک و شیمی گرفته تا علوم انسانی همچون ادبیات، تاریخ و فلسفه، دانشجویان می توانند با توجه به علایق و استعدادهای خود، رشته تحصیلی مناسب را انتخاب نمایند. علوم اجتماعی و رفتاری نیز از دیگر حوزه های تحصیلی مهم در دانشگاه آمستردام به شمار می رود.
دانشکده های حقوق، اقتصاد، روانشناسی و علوم سیاسی از جمله دانشکده های معتبر این دانشگاه هستند که دانشجویانی برجسته را در این رشته ها تربیت می کنند. علاوه بر این، دانشگاه آمستردام به رشته های هنری نیز توجه ویژه ای دارد. دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده موسیقی و دانشکده معماری از جمله دانشکده های فعال در این حوزه می باشند.

افتخارات و دستاوردهای دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام در طول تاریخ خود افتخارات علمی و پژوهشی بسیاری را کسب نموده است. برندگان جایزه نوبل متعددی در رشته های مختلف از جمله فیزیک، شیمی، پزشکی و ادبیات از میان اساتید و دانش آموختگان این دانشگاه به جامعه علمی جهان معرفی شده اند.
همچنین، دانشگاه آمستردام در رتبه بندی های جهانی نیز جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه به طور مداوم در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرد و به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی در اروپا و جهان شناخته می شود.

فرآیند پذیرش و شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هر ساله پذیرای دانشجویان مستعد از سراسر جهان می باشد. فرآیند پذیرش در این دانشگاه بر اساس مراتب تحصیلی قبلی، نمرات، رزومه تحصیلی و انگیزه نامه انجام می شود. دانشجویان بین المللی علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی و زبانی، باید از آزمون های ورودی مربوطه نیز نمره قبولی را کسب نمایند.
دانشگاه آمستردام بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مختلفی را نیز به دانشجویان واجد شرایط ارائه می دهد. این بورسیه ها می توانند هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

دانشگاه آمستردام هلنددانشگاه آمستردام هلند

نتیجه گیری

دانشگاه آمستردام سکوی پرتاب به سوی آینده ای درخشان است. این دانشگاه با قدمتی دیرینه، اعتبار جهانی، اساتید برجسته و فرصت های تحصیلی متنوع، انتخابی ایده آل برای دانشجویانی است که به دنبال تجربه ای منحصر به فرد در عرصه علم و دانش هستند. تحصیل در هلند و دانشگاه آمستردام نه تنها دروازه ورود به دنیای پژوهش و نوآوری را به روی شما می گشاید، بلکه فرصت های بی نظیری را برای کار و زندگی در قلب اروپا نیز فراهم می آورد.

سوالات متداول

1. زبان تحصیل در دانشگاه آمستردام چیست؟

زبان اصلی تحصیل در دانشگاه آمستردام هلندی است. با این حال، برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

2. شهریه دانشگاه آمستردام چقدر است؟

شهریه دانشگاه آمستردام به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و ملیت دانشجو بستگی دارد. به طور کلی، شهریه سالانه برای دانشجویان اتحادیه اروپا بین 2000 تا 3000 یورو و برای

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بین 8000 تا 20000 یورو می باشد.

3. چگونه می توان برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه آمستردام درخواست داد؟

اطلاعات مربوط به بورسیه های تحصیلی و نحوه درخواست آن ها در وب سایت رسمی دانشگاه آمستردام موجود می باشد.

4. آیا برای تحصیل در دانشگاه آمستردام به ویزای تحصیلی نیاز است؟

بله، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه آمستردام باید ویزای تحصیلی هلند را دریافت نمایند.

5. خوابگاه های دانشگاه آمستردام در کجا واقع شده اند؟

دانشگاه آمستردام خوابگاه های متعددی در نقاط مختلف شهر آمستردام دارد. دانشجویان می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه اطلاعات مربوط به خوابگاه ها و نحوه درخواست آن ها را مشاهده نمایند.